Ідеальний портрет. Хто зможе відкрити успішне туристичне агентство?

Поділитися на facebook
Поділитися на telegram

Я вже писав, які фактори визначають успіх менеджера з туризму. Настав час розібратися з тим, хто зможе відкрити і побудувати успішне туристичне агентство в ролі його засновника і директора.

Прелюдія

У цій статті ми не будемо обговорювати особисті якості директора турфірм, допомагаючи швидко рухатися вперед. Для цього у нас буде окреме дослідження. Тут ми орієнтуємося тільки на профіль початківця турагента, його соціальний статус і життєвий досвід.

Оскільки концепція успіху однакова для всіх, ми будемо вважати її успішною, якщо агентство пропрацюює 3 роки і не закрився. Це гарне досягнення, якщо врахувати, що за нашими розрахунками до цього порогу приходить лише 15% відкритих незалежних агентств. З огляду на, що практично кожне робоче агентство приносить прибуток (через низькі витрати), це однозначно успіх.

Думки з цієї статті засновані на наших спостереженнях з Сергієм Куделько. За 12 років у туризмі ми змогли побачити досить успішні (і невдалі) кейси, щоб зробити висновки.

Портрети потенційно найуспішніших турагентів

Хочеться відзначити, що жоден з наступних факторів не впливає на кінцевий результат так само, як і вхід в мережу початківця турагентства. Але не в жодному, а в тому, що забезпечує його франчайзі маркетинг, навчання продажів і допомогу в наймі співробітників – три ключові проблеми будь-якого турагентства. Це може звучати як нерозкрита реклама, враховуючи авторську роботу, але саме розуміння цього фактора спонукало нас запустити мережу туристичних агентств XO.

Якщо коротко: шанси незалежного агентства (не включеного в мережу) на виживання з кожним роком стрімко зменшуються, незалежно від портрета його засновника. Але окрему статтю я присвятю цьому.

Нижче я оцінюю ймовірність успіху для кожного початківця турагента в мережі XO. Шанси на самостійне плавання значно нижчі.

1. Два колишніх менеджери з туризму

Імовірність успіху: 95%

Якщо два сильних менеджери з туризму об’єднаються, щоб відкрити турфірму, їх перемога майже визначена. Що ти маєш на увазі сильний? Якщо вони працювали менеджерами, то продавали не менше 7-10 заявок на місяць кожен.

Таких менеджерів можна очікувати від початку до 5-7 бронювань на місяць від постійних клієнтів на двох, а значить спокійно закривати вартість оренди і побутових витрат. По суті, вони можуть отримати прибуток з першого місяця роботи.

Як правило, менеджери не мають досвіду з рекламою і залученням нових клієнтів. Тому, якщо вони вирішать відкрити агентство самостійно, а не в мережі, яка бере на себе питання з лідером, ймовірність успіху падає вдвічі. Тому що без реклами постійні клієнти випаровуються приблизно через півтора-два роки.

Головний ризик: конфлікт між партнерами

2. Один колишній менеджер з туризму

Імовірність успіху: 85%

Насправді сильний менеджер з туризму не набагато рідше виграє, ніж партнерство двох колишніх продавців. Крім того, такий формат виключає можливість конфлікту між засновниками.

Однак ця модель трохи менш стійка, так як перехід від найму до бізнесу завжди стрес. Нагромаджено багато нових завдань і засновник повинен бути готовий до цього.

Але те, що директору-початківцю не потрібно вчитися основам туризму і продажів, а те, що у нього вже є пул своїх клієнтів, значно збільшують шанси.

Ключова порада, яку я б дав менеджеру з туризму, який вже відкриває власне агентство, – не забувати про фінансову подушку. Рекомендуємо суму в 5-10 тисяч доларів в разі непередбачених витрат.

Основний ризик: гроші закінчилися

3. Дівчинка з добре розвиненої сім’ї

Імовірність успіху: 75%

Не всім подобається, коли хтось каже, що багаті люди, швидше за все, досягають успіху в житті. Але це факт.

Ваші перші клієнти – друзі та родичі. Якщо ваші друзі купують дорогі тури і роблять це у вас, ви легко закриєте свої витрати.

Крім того, люди з певним рівнем доходу, як правило, мають достатній досвід подорожей з самого початку

Варто відзначити, що коли я говорю про “заможну сім’ю”, то для нинішніх реалій це сума 3-5 тисяч доларів загального місячного доходу на сім’ю на місяць. В принципі, не космічна сума.

Основний ризик такого турагента тісно пов’язаний з головною перевагою: в якийсь момент грошової мотивації може стати недостатньо для продовження («Я б краще залишатися вдома, ніж кожен день ходити на роботу по заторах за ці нещасні 2-3 тисячі доларів на місяць»)

Основний ризик: втрата мотивації

3. Людина з досвідом роботи

Імовірність успіху: 70%

Багато хто приїжджає в туризм для веселого проведення часу і романтичного життя. Забуваючи, що в першу чергу це бізнес. Так само складно, як і всі інші.

Людина, яка пройшла шипи підприємництва в будь-якій іншій сфері, це розуміє і не будує ілюзій. Якщо він змінить свій нинішній або минулий бізнес на туризм, то, швидше за все, це свідоме рішення.

Крім того, розуміючи, як будується компанія, така людина має всі можливості рухатися швидше. Особливо в традиційно нудних речах, таких як бухгалтерський облік або організація процесу – що більшості новачків не подобається. І без якої не можна будувати сильну компанію.

Основний ризик: втрата мотивації до туризму і перехід на нові види діяльності (перейшли один раз – перемикатися і знову)

5. Дружина мріє про подорожі і технічного чоловіка

Імовірність успіху: 70%

Ітжак Адізіз пояснює, чому ця конфігурація успішна. У двох словах: ідеального лідера немає, адже складно поєднувати в одній людині непоєднуване, але необхідне для успіху якості. Умовно важко бути одночасно як раціональним, так і емоційним. Так часто ідеальним лідером є кілька людей одночасно.

У нашій моделі дружина відповідає за сервіс, за знання напрямків, за сузі-пузі з клієнтами, а чоловік – за фінанси, номери, маркетинг і системну роботу. Чоловік в такій ситуації часто грає поганого копа, коли, наприклад, потрібно, щоб хтось 🙂

Основних ризиків тут два: потрібно вміти пов’яти ділове і особисте життя, а також мати чітку відповідь на питання, де ви будете брати гроші на все життя, якщо щось трапиться з бізнесом.

Основними ризиками є:
Ділове та особисте життя
Де взяти гроші, якщо бізнес не йде

Резюме

Відразу додам, що все перераховане вище не означає, що іншим це не вдасться. Я сам, наприклад, доведу протилежне: на момент створення XO я ніколи не працював у туризмі, не мав досвіду підприємництва і 5000 доларів у мене теж не було. Тому, якщо ви не належите до жодної з описаних категорій, ставтеся до неї як до проблеми: тепер у вас є ще більше мотивації довести, що автор цієї статті помилявся.

Бажаєте приєднатися до команди ХО?

Залиште заявку прямо зараз!

Читайте також

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *